emocje

Dzielenie się emocjami

Świat reklamy

W obecnych czasach pojęcie to rozciąga się bardzo szeroko. Reklama w tradycyjnych mediach takich jak prasa, radio czy telewizja ściga się z internetem czy aplikacjami mobilnymi naszpikowanymi reklamami. Co jednak, jeżeli te wszystkie formy reklamy przegrywają z jedną, która jest jednoznacznie najskuteczniejsza i najtańsza?

„Poczta pantoflowa”!

Dokładnie tak. Od dawien dawna ludzie polecają sobie produkty, firmy lub usługi na których sami się nie zawiedli. Przekazywanie takich informacji to najlepsza forma reklamy, gdyż nie dość, że uzyskana od znajomych to ponadto sprawdzona. Właśnie dlatego tak ważnym jest, aby klient wychodził od nas zawsze zadowolony.

Co jednak, jeżeli nasza firma sprzedaje produkt lub usługę, która dostępna jest także u konkurencji? Walka ceną nie zawsze jest możliwa lub opłacalna. Właśnie tutaj wkraczają emocje i skojarzenia, którymi kieruje się klient dokonując wyboru.

Należy zadbać o to, żeby klient po dokonaniu u nas zakupu czuł pozytywne emocje. Co może je wywołać? Chociażby krówki reklamowe. Umilą czas oczekiwania, dostarczą słodkiej chwili zapomnienia, a w konsekwencji – spowodują dobre skojarzenia u klienta. Skojarzenia, które jak już ustaliliśmy – są dźwignią handlu.

Niejako handlową magią jest to, że owe słodkie przekąski wcale nie muszą bezpośrednio zapadać w pamięć. W pamięć zapada bowiem dobra emocja, która będzie wiązała się z wizytą w naszej firmie i skłoni naszego klienta do podzielenia się pochlebną opinią na nasz temat wśród znajomych.

Zobacz też: Krówki reklamowe

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *